Az első belső égésű , petróleumüzemű motorkerékpár a Daimler Reitwagen volt . Gottlieb Daimler és Wilhelm Maybach német feltalálók tervezték és építették 1885-ben a németországi Bad Cannstattban . Ez a jármű nem hasonlított sem a korszak biztonsági kerékpárjaihoz , sem a csontrázó kerékpárokhoz, mivel a kormánytengely nulla foka volt. szög és nincs villa eltolás , és így nem alkalmazta a kerékpár- és motorkerékpár-dinamika alapelveitközel 70 évvel korábban alakult ki. Ehelyett két kitámasztó kerékre támaszkodott, hogy kanyarodás közben függőlegesen maradjon.
A feltalálók találmányukat Reitwagennek ("lovaglókocsi") nevezték el. Úgy tervezték, hogy az új motorjuk célszerű próbapadja legyen, nem pedig valódi prototípus.
Az önjáró kerékpár első kereskedelmi terve a Butler Petrol Cycle nevű háromkerekű konstrukció volt, amelyet Edward Butler Angliában 1884-ben fogott meg. [12] A járműre vonatkozó terveit a londoni Stanley Cycle Show -n mutatta be 1884-ben. A járművet a Merryweather Fire Engine cég építette Greenwichben 1888-ban